Vandaag is rood.. - Reisverslag uit Shanghai, China van Elke Ven - WaarBenJij.nu Vandaag is rood.. - Reisverslag uit Shanghai, China van Elke Ven - WaarBenJij.nu

Vandaag is rood..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elke

03 Mei 2006 | China, Shanghai

..Marco scoort weer een hit. Rood heeft voor mij inmiddels ook een betekenis. Als klein meisje wilde mijn moeder mij wel eens in iets roods hijsen, maar ik weigerde pertinent: rood was niet mijn kleur. Nu is het de kleur van China en de Chinezen. Hun kleur voor al het mooie en positieve. Long life and Happiness! Nu ook de kleur van deze site :)

Net terug van 2 weken China met de family, het land heeft weer veel indruk gemaakt. Skycrapers in Hong Kong, karstlandschap en grotten in Yangshou, terracottastrijders en pagodes in Xi’an, tempels en shops in Shanghai. Maar ook lekker kwatten op straat, armoede vs. rijkdom en de ongelooflijke rijstijl van de Chinezen. Waarom hebben ze daar nog stoplichten?

Heb nu de drie grote steden van China gezien en ze zijn zo verschillend. Beijing heeft echt de pracht en praal van de oudheid (nog wel, de Olympische Spelen hebben ook veel negatieve kanten), Shanghai is een jonge en moderne fashionstad met een enorm economisch centrum en Hong Kong is gewoon niet China. Hong Kong is Hong Kong: de Britten hebben hier toch wel iets moois achtergelaten.

Nu weer terug in het dagelijkse leven van Macau. Lekker naar college en verslagen schrijven in de bibliotheek. Over een paar weken is het alweer voorbij, maar ik ga pas eind juli naar huis! Over drie weken ga ik met Carin naar de Filipijnen om te duiken, heel veel zin in. En na de tentamens zit ik te denken aan Vietnam-Cambodja-Laos, waarschijnlijk in mijn eentje, want al mijn vriendjes en vriendinnetjes gaan al naar huis :(. Gelukkig komt Madelon de laatste drie weken en dan gaan we hopelijk naar Tibet. Hurrah!

Het is hier dus nog steeds geweldig, maar af en toe denk ik ook wel weer aan hoe het straks in Nederland zal zijn en vooral in Groningen! Er gaat niets boven Groningen... toch?

Liefs Elke

PS: Meiden van de Schuit, wat moet ik zonder jullie? Jullie zijn mijn helden! Vandaag jullie pakket gehad, heeeeel erg gaaf! Mijn halve kamer ziet oranje nu, laat dat WK maar komen :).

  • 03 Mei 2006 - 15:51

    Hanna:

    Toevallig dacht ik net; misschien heeft ze iets nieuws geplaatst en ja het is zo!Rood...door Koninginnedag en WK is het hier toch meer oranje hoor! Ik ben gek van Marco, maar rood is niet echt mijn nummer. Leuke foto's weer! Er gaat idd niets boven Groningen! Het wordt lastig om deze stad vaarwel te zeggen. Je laatste x bezoek aan Huize Trompie is dus al geweest! Genoeg ruimte om in Adam te komen slapen en vlakbij Deloitte. Oh ja sinds gstrn is het schitterend weer, jammer dat ik de hele dag binnen zit, maar wel eindelijk de zon! Liefs, Hannabelle

  • 03 Mei 2006 - 22:03

    Hugo:

    Schrijf ik net bij je vorige bericht dat er wel weer een nieuwe mag komen, is die er... Potverdrie wat één toeval!

    Wat een onzin 'er gaan niks boven Groningen', denk daar maar even NIET over na, lijkt me duidelijk!

    Duikze op de Filippijnen, misschien wel met een Whale Shark! Succes met de diep/daadkrachtig en diverse verslagen,

    Moi,
    Hugo.

  • 04 Mei 2006 - 12:43

    Anna Liefke:

    Hey El! Als ik naar die foto's kijk denk ik; meer! Het ziet er prachtig uit en ik ben benieuwd of we nog meer van je trip met je ouders te zien krijgen. Wat leuk dat het pakketje voor je klaar lag toen je aankwam! Even een korte reactie op je site en binnenkort een mail! Tot snel alweer en geniet daar maar weer goed!
    Liefs

  • 05 Mei 2006 - 09:47

    Niels Velderman:

    He die Elke, ik wist niet eens dat je dit semester naar china ging, Dacht na de zomer..
    Afin, leuke foto's!! Veel succes en plezier nog. Ik zal de schuit-meisjes J&M wel even id gaten houden.

  • 07 Mei 2006 - 23:05

    Theo En Jeanne V D Ven:

    We volgen je belevenissen wekelijks op je site. Volgens ons moet je het geweldig naar je zin hebben. Over een paar maandjes zit je weer in het kille Nederland of misschien bedenk je je nog en blijf je nog een tijdje daar. We hebben de foto's met de familie ook
    gezien. Volgens mij zag ik
    ergens een rotte kies bij
    mijn broer. Vandaag hoorde ik dat je over me roddelde. Ome Theo was geen computerfreak maar hij was ook geen 18 meer.
    Hij zat dichter bij de 81 wat ik zeker probeer te halen. Maar dan ben jij inmiddels ook middle aged.China lijkt me ,zeker de grote steden ,een mierennest. Je weet er gaat niets boven het Oventje. We wensen je nog veel plezier en we zien je zeker nog dit jaar!!!
    Heel veel groetjes en hou je taai.

  • 08 Mei 2006 - 10:16

    Jessica:

    Heey elke! Wat een mooie foto's...ik wil er ook meer van zien! Het was vast een leuk reisje met je ouders. En inderdaad hang die slingers maar om je nek bij het wk. xxx jessica

  • 08 Mei 2006 - 11:05

    Frida:

    Hey El, wat leuk eindelijk weer iets over je Chinese leventje te lezen! Mooie foto's ook! Succes met al je verslagen en veel plezier tijdens je duikavontuur en je tripje met Madelon. Tot snel,
    X Frida.

  • 08 Mei 2006 - 16:38

    Maarten & Marielle:

    Hallo zus,

    Ben je alweer een beetje gesetteld in Macau?
    Hier in Nederland is het nu ook lekker warm dus voor ons niet zo'n hele grote temperatuurovergang.
    Alvast veel plezier gewenst voor alle andere reizen die je nog in de planning hebt daar! En tot in Nederland.
    Groeten van je grote broer en schoonzus!

  • 08 Mei 2006 - 22:23

    Hans En Mientje:

    mooie site
    ik had gedacht dat hij in oranje zou zijn maar ik vind rood (ok moi)Mooie foto's, het was vast erg leuk je familie weer te zien. Veel plezier nog en geniet er van. Groetjes ome hans en tante mientje

  • 12 Mei 2006 - 14:30

    Carin:

    We are going to the Philippines!!! And it's going to be soooooooo nice, hope we'll see some sharks =)

    Love love sweetie... two weeks of studies and then we're off!

    Kisses and besos and pussar

  • 14 Mei 2006 - 17:35

    Opa En Oma:

    Ha Elke,We zitten op het verjaardagsfeestje van Inge en bekijken jouw site. Erg indrukwekkend allemaal. Leuk dat het goed met je gaat en we zien je wel weer in ons eigen kikkerlandje. Veel plezier samen met Madelon!! Groetjes Opa en Oma van de Ven

  • 14 Mei 2006 - 17:38

    Esther Van Der Linden:

    heey elke,

    leuke mooie site waneer kom je terug?
    heel veel plezier daar nog met madelon!!!!!!!!!!

    Groetjes esther

  • 17 Mei 2006 - 12:37

    Madelon:

    Nog 2 maanden.. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Mijn afstuderen vieren met een mooie reis! In eerste instantie naar tante Marij in Indonesie om lekker te duiken, maar helaas moet dat een jaartje uitgesteld worden. Om toch wat duikjes tegen een fijne prijs te maken samen met Hanna gekozen voor Centraal Amerika. Nog geen echte planning gemaakt (behalve Spaanse lessen dan), maar waarschijnlijk Guatemala en Honduras samen met Hanna. En dan alleen verder in de richting van Belize en Mexico.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 23755

Voorgaande reizen:

02 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: