The Philippines - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Elke Ven - WaarBenJij.nu The Philippines - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van Elke Ven - WaarBenJij.nu

The Philippines

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elke

09 Juni 2006 | Filipijnen, Manilla

Wat een land! Zet de Filipijnen maar wat plaatsjes hoger op je verlanglijst! Kleurrijk, vriendelijk, supermooie natuur en genoeg zon-zee-strand mogelijkheden. En onder water ligt een minstens net zo mooie wereld! We hebben weer een top weekje gehad!

Van Marij en mijn favoriete sandwichmaker van de kantine (Rodney, he lovesss me ;)) genoeg tips gekregen voor 9 dagen. Carin en ik vlogen vanaf Macau naar Manilla Clark, een oude basis van de VS. Een binnenlandse vlucht naar Cebu City, een onvergeetbare bustocht (deel je bank met een haan, swing in de discobus op de ‘Black Eyed Peas’, tik drie keer tegen het bagagerek en de chauffeur stopt met piepende remmen) en een boottochtje met een Australier en zijn huge Filipijnse familie brachten ons naar Malapascua, de hemel op aarde.

Malapascua is een piep klein eilandje van iets van twee kilometer lang, met de vakantiebrochureplaatjes. Witte stranden, kleurrijke bootjes enzovoort.......maar haast geen toeristen. Slechts wat duikers...voor de zeldzame Tresher Shark met hele grote staart. Carin heeft de haai gezien en was helemaal hilarisch! Ik moest helaas op de boot blijven door zere oren...balen! De volgende dag nog wel twee duiken gemaakt met onder andere zeepaardjes, de yellow box fish (vierkant visje, ja echt) en white tip sharks.

De laatste drie dagen zijn we verkast naar Pangloa Island, ten zuiden van Bohol Island. Naar de Chocolate Hills geweest en een beetje op het strand gelegen. Carin moest hard studeren, want die had de dag nadat we terug kwamen 2 grote tentamens. Heb voor de vorm maar meegedaan...op het strand studeren werkt voor mij alleen niet zo haha.

Het laatste weekje in Macau is inmiddels ook al bijna voorbij. Afgelopen maandag had ik het genoegen om mijn 23e verjaardag te vieren. Nuria en Carin hadden een heel gaaf t-shirt gemaakt met foto’s van ons drieen! Mooi dinertje gehad en cocktails at Fishermans...leuk leuk.

Een paar uurtjes geleden mijn laatste en ook enige tentamen gemaakt, nu alleen nog een essay voor Chinese Culture. Net terug van het WK feestje (what a crazy match Deutschland- Costa Rica!!) en morgen nog een groot feest in Macau. En dan is het voorbij helaas. Ik ga Macau erg missen, en dan vooral mijn Spaanse en Zweedse vriendjes. Tja, aan al het moois komt een eind...

Jullie veel plezier met alle wedstrijden van het WK en de hittegolf! Hier is het noodweer, hellup! Hoop dat het in Vietnam wat beter toeven is!

Ciao, kus Elke

  • 10 Juni 2006 - 11:26

    Tanja:

    ha die elke, wat een gave foto's, het is echt mooi daar. Nog van harte met je verjaardag en succes met je laatste schrijfwerk. Daarna nog lekker genieten van het land met je zus. Veel plezier nog en we houden het bij.
    Groetjes tanja en de rest van de kuijpertjes (en natuurlijk ook de aanhang)

  • 10 Juni 2006 - 11:27

    Tanja:

    jeuh, ik was de eerste!!!!
    dikke kus
    tanja

  • 12 Juni 2006 - 17:38

    Jenny:

    Hoi Elke
    Echt super leuke foto's. Heel veel plezier de komende tijd met je zus.

    Groetjes jenny

  • 14 Juni 2006 - 13:04

    Hannabelle:

    Oeps, kan je alweer een landje aftekenen op je lijstje van "been there, done that". Ik hoor het wel wat de verdere vorderingen zijn en of er weer een beldate kan plaatsvinden. Anders skypen we weer een x; ik praat dan wel lekker door tegen mezelf! Liefs, Han

  • 15 Juni 2006 - 06:26

    Lotje:

    Hey El, lekker aan het reizen?! Ik ben weer helemaal up to date nu ik je site heb gelezen en je foto's heb bekeken!!
    Het viel me op dat die Pau vaak terug komt op de foto's...... leuke jongen ;-)

    kus Lot

  • 16 Juni 2006 - 11:51

    Serge:

    ... wat doe ik nog in Nederland?

  • 21 Juni 2006 - 14:37

    Hugo:

    Elke!

    Na de Philippines... Where are you now? Hoest? Tijd voor nieuwe verhalen ;-)

    Groet!
    Hugo.

  • 22 Juni 2006 - 10:12

    Fleur:

    Hey EElkie,
    Ziet er weer erg gezellig uit hoor! En ik vind het ook wel weer tijd voor een nieuw verhaaltje hoor. vertel vertel.... Gister gezellig met de schuit voetbal gekeken en je wordt gemist hoor. Veel plezier daar nog. Xxxx

  • 27 Juni 2006 - 09:53

    Madelon:

    Hee Eelkie, t is al bijna 3 wken geleden dat je op de philippines zat. Ik ben benieuwd naar nieuwe verhalen over Vietnam, Beijing en Tibet!
    Nog 16 nachtjes!!
    Dikke kus

  • 27 Juni 2006 - 10:45

    Elke:

    Hallo daar!
    Genoeg verhalen, maar onwijs trage verbinding hier. Zit al 20 minuten te wachten tot mijn hotmail het eindelijk eens doet...arrgh. Probeer het later weer!
    Gister vanuit Beijing naar Chengdu gevlogen en hopelijk morgen naar Lhasa! Spannend!
    Dikke kus Elke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Mijn afstuderen vieren met een mooie reis! In eerste instantie naar tante Marij in Indonesie om lekker te duiken, maar helaas moet dat een jaartje uitgesteld worden. Om toch wat duikjes tegen een fijne prijs te maken samen met Hanna gekozen voor Centraal Amerika. Nog geen echte planning gemaakt (behalve Spaanse lessen dan), maar waarschijnlijk Guatemala en Honduras samen met Hanna. En dan alleen verder in de richting van Belize en Mexico.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 23762

Voorgaande reizen:

02 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: