Five down, two to go! - Reisverslag uit Peking, China van Elke Ven - WaarBenJij.nu Five down, two to go! - Reisverslag uit Peking, China van Elke Ven - WaarBenJij.nu

Five down, two to go!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elke

26 Mei 2006 | China, Peking

Mijn hoofd bestaat op dit moment uit schema’s, alles strak gepland. Want hoe beter geregeld, hoe meer feestjes en reisjes......Elke zou Elke niet zijn haha. Zeker nu mijn tijd in Macau er bijna op zit, wordt ieder minuutje optimaal benut. Dit heeft inmiddels geresteerd in een behoorlijke slaapachterstand en wat weinig verhaaltjes voor jullie.

Dus maar een opdate? Waar te beginnen?

Op bevrijdingsdag in Nederland vieren de Macaunezen wel iets heel bijzonders: het Drunken Dragon Festival. Chinezen hebben overal een mooi verhaal voor, zo ook voor dit festival. Een hele grote slang zou vanuit de zee Macau hebben aangevallen en een monnik zou hem in drie stukken gehakt hebben. Wat dit met dronken draken te maken heeft is mij niet geheel duidelijk, maar ik zal vast een link gemist hebben...
Om 8 uur ’s ochtends stond ik onder andere met Carin op Senado Square, het centrale plein, te wachten totdat mannen zich als dronken draken gingen gedragen. Na een uurtje waren de meeste mannen redelijk zat (2 flessen Tsingtao is natuurlijk al heel veel voor die kleine mannetjes) en gingen ze aan de dans met hun houten drakenkoppen. Ook gingen ze bier spuiten, dat schijnen draken namelijk ook te doen....tja hahaha
Aparte belevenis!

Anderhalve week geleden heb ik ook nog een tripje gemaakt naar Mainland China met mijn klas van Corporate Strategies/ China Focus. De docente, Ms Eva, is een Chinese uit Singapore en ze is heeelemaal geweldig. Ze staat in haar tijgerprint legging en zwarte jurkje voor de klas aan een stuk door te praten, en op de een of andere manier vertelt ze iedere keer hetzelfde. Ook al meerdere malen de complimenten gekregen voor mijn “o zo mooie slippers, waar ik die toch gekocht had? En mijn nagellak paste er zo goed bij, echt de fashionkleur van deze zomer”.......need I say more? Supermooi dus om met haar op stap te gaan. We hebben een aantal fabrieken bezocht, onder andere een wasmachine assemblage en een motor assemblage. Uiteraard doen ze daar alleen aan mechanisering en niet aan automatisering, immers mensen in overvloed. Je krijgt toch een beetje een naar gevoel als je naar een vrouwtje zit te kijken die de hele dag stickers op wasmachines zit te plakken en jij daar met je dure camera een plaatje van staat te schieten...ai.

We hebben het maar gauw vergeten onder het genot van een gratis cocktail tijdens de ladiesnight van de plaatselijke discotheek. Uitgaan is een bijzonder gebeuren in China...in iedere discotheek staat een DJ hele hippe muziek te draaien, maar echt niet dat Chinezen daar op gaan dansen. Zij hangen liever met hun vrienden om een tafel, die ze voor iets van 50 euro afkopen. Daar krijgen ze dan wel een fles whisky voor hoor, en voordurend lekkere hapjes. De vrouwen praten de hele tijd (hoe ze dat doen met die muziek) en de mannen spelen een dobbel-spelletje. Dat dobbelen is overigens erg leuk, wij doen het ook wel eens als we naar een karaokebar gaan!

Vijf maanden gehad, nog twee te gaan. Ik geniet er nog even van! Vanaf morgen vanuit The Philippines!

Besosssss Elke, Eelkie, Elkje, Elkita, Elisabeth....

  • 26 Mei 2006 - 17:19

    Elke:

    Mijn telefoon was mij een beetje zat en heeft mij daarom verlaten. Waar hij zich nu bevindt en of hij een nieuwe eigenaar heeft is helaas niet bekend.
    Mocht je me desalnietemin willen bellen, dan heb je een probleem.
    Wel natuurlijk altijd te bereiken op elke20@hotmail.com!

    Kus Elke

  • 27 Mei 2006 - 01:22

    Ellen:

    Lieve Elliebellie, hele dikke kus vanuit het mooie Guatemala!! Geniet er nog even van..
    Dikke kus Ellen

  • 27 Mei 2006 - 06:36

    Lizan:

    Hey Eelkie!
    Je vermaakt je dus nog steeds goed daar in het verre Oosten!

    Als je weer terug komt naar het westen, kom je dan spelen? Het 2e dameschteam is nl 99,99% zo goed als zeker! Wees d'r bai!

    Geniet van je laatste 2 maandjes,
    kuskus Lizan

  • 27 Mei 2006 - 08:55

    Lizan:

    Hey Eelkie!
    Je vermaakt je dus nog steeds goed daar in het verre Oosten!

    Als je weer terug komt naar het westen, kom je dan spelen? Het 2e dameschteam is nl 99,99% zo goed als zeker! Wees d'r bai!

    Geniet van je laatste 2 maandjes,
    kuskus Lizan

  • 28 Mei 2006 - 10:09

    Papa, Mama En Je Liefste Sis:

    Hee Eelkie,
    Lekker, alweer op vakantie!
    Hopelijk is het daar wel mooi weer, want hier regent het al twee weken en 't is hartstikke koud!
    Vanmiddag lekker bbc-en met fam. vd Ven! Daarna lekker naar Grunn om de voortuin te betegelen met papa!
    Het huisje in Tsjechie is nog niet helemaal klaar, maar komend weekend gaan we naar Tsjechie om alles in te richten.
    Veel plezier op de Phillipinnes!
    Dikke kus

  • 28 Mei 2006 - 12:59

    Anna:

    Hey El! Wat een mooie foto's en goede verhalen! wat maak je toch wat mee! Als ik het zo zie en hoor heb je een paar hele leuke mensen om je heen verzameld, dat kan niet beter! Ik wacht de eerste verhalen vanaf de filipijnen af! Ben zeer benieuwd... aankomende woensdag verwelkomen we fleur weer, kijk ook naar jouw terugkomst uit! Geniet nog heerlijk van de komende maanden!
    tot snel! ps: wat balen van je telefoon!
    liefs

  • 28 Mei 2006 - 21:48

    Kim:

    Lieve Elke,

    Wat een leven heb je toch! Hartstikke leuk om de verhalen weer te lezen.

    Dat van die telefoon herken ik, die van mij is ook spoorloos verdwenen. Ben al dagen aan het zoeken, heb de hoop nu inmiddels opgegeven. Verder alles prima.

    Volgend weekend pinksterfeesten in St Tunnis, mooie gelegenheid om mijn verjaardag daar te vieren. Ik drink er ook eentje op jou!

    Liefs, Kim

  • 29 Mei 2006 - 09:18

    Nuria:

    elkie i don´t understan anyth, so why you don´t writte in english too????
    besosssssssssss and take care honey
    PD: Bob & I miss you

  • 29 Mei 2006 - 12:34

    Mieke Schonenberg:

    hoi elke, site van je mam gekregen. leuk maar vooral interessant om te lezen en te zien.prachtige foto's. nog veel plezier en tot ziens.mieke en cor

  • 31 Mei 2006 - 15:21

    Fleur:

    Hey El, ik ben inmiddels als weer 2 dagen thuis in het koude Nederland. Het is heel raar om hier weer te zijn. Net alsof de vorige 4 maanden niet echt gebeurd zijn. heel bizar. Maar ik ga vanavond weer voor het eerst eten met de Schuit, gezellig! Zal ze de groeten doen. heel veel plezier daar en geniet van de laatste weken. Wanneer kom jij eigenlijk precies weer terug?

    Tot heel snel
    xxxxx

  • 04 Juni 2006 - 19:33

    Hannabelle:

    Voor chinese tijden; alvast gefeliciteerd met je 23e verjaardag! Via de mail een poging tot contact vandaag voor jou en morgen voor mij! Geniet ervan! Liefs, Han

  • 04 Juni 2006 - 21:45

    Madelon, Mama En Papa:

    Hee lieverd,
    Gefeliciteerd!!
    Jammer genoeg moeten we nu zonder jou een monchou taartje eten, zullen we 'n stukje bewaren? :)
    Hopelijk heb je een hele fijne dag vandaag (die allang is begonnen in China..)
    Liefs mama, papa en Lon

  • 05 Juni 2006 - 08:48

    Hugo:

    GEFELICIEERD!!!

  • 05 Juni 2006 - 09:44

    Maarten & Marielle:

    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!
    :):):):)

    Maak er een fijne dag van!

    Groeten Maarten en Marielle

  • 05 Juni 2006 - 11:15

    Han:

    Via Skype, deze site, hotmail, msn en hyves; lange leve de digitale wereld! Veel plezier vanaaf met cosmopolitan! Kus

  • 05 Juni 2006 - 15:20

    Lizan:

    Hey Eelkie!
    Hoorde dat je jarig bent! Gefeliciteerd!!! 't Zal wel vreemd zijn dat te vieren zonder je familie en Nederlanse vrienden, maar als ik alles zo lees denk ik dat je ook een superverjaardag hebt (gehad) daar in Azië!!
    Tot snel in NL!
    Kus Lizan

  • 05 Juni 2006 - 17:20

    Theo En Jeanne V D Ven:

    Elke van harte gefeliciteerd met je 23e
    Over 11 jaar ben je meer dan half zo oud als ik.
    Hier moet je vandaag zeker maar niet aan denken. Een fijne dag en nog enkele fijne weken.

  • 07 Juni 2006 - 09:16

    Judith Kuijpers:

    Hoi Elke, weer leuke foto's zie ik. Een hele belefenis daar in in china! Ons mam en pap vroegen me je te feliciteren met je verjaardag, zelf zijn ze op vakantie in frankrijk. Helaas ben ik het vergeten op de dag dat je echt jarig was. Bij deze nog van harte gefeliciteerd met je 23e verjaardag!!!! Groetjes van de hele familie kuijpers

  • 07 Juni 2006 - 17:53

    Jenny:

    Hoi Elke

    Ben een beetje laat, maar beter laat dan nooit. Van harte gefeliciteerd met je 23ste verjaardag. Hopelijk heb je een leuke dag gehad.
    Geniet er nog even van!

    Gr. Jenny

  • 09 Juni 2006 - 05:49

    Céline:

    Jemig El! Wat een heerlijke verhalen! Ik krijg er gelijk de reiskriebels van! Als je terug bent moeten we zeker elkaar weer zien. Lekker foto's kijken en bijpraten! Ik ga vanaf september (hopelijk) ook ah afstuderen beginnen Scriptie :-s.. Maarreh.. hoezo zit je vanaf dan in A'dam? Ben je groningen zat? Of ga je ergens stage lopen? Ach laat ook maar dit alles.. geniet voorlopig nog maar lekker van het verre Oosten.. dat westen komt veel te snel weer dichtbij ;-)
    Take Care en hopelijk tot snel!
    Liefs en dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Mijn afstuderen vieren met een mooie reis! In eerste instantie naar tante Marij in Indonesie om lekker te duiken, maar helaas moet dat een jaartje uitgesteld worden. Om toch wat duikjes tegen een fijne prijs te maken samen met Hanna gekozen voor Centraal Amerika. Nog geen echte planning gemaakt (behalve Spaanse lessen dan), maar waarschijnlijk Guatemala en Honduras samen met Hanna. En dan alleen verder in de richting van Belize en Mexico.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 23757

Voorgaande reizen:

02 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: