Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Elke Ven - WaarBenJij.nu Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Elke Ven - WaarBenJij.nu

Vietnam

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elke

30 Juni 2006 | Vietnam, Hanoi

En de trip gaat verder...dit keer Vietnam. Ik schrijf iedere keer mijn verhaal op de site, maar volgens mij is het voor jullie 'just another country in Asia;. Ik weet ook niet meer zo goed wat ik moet schrijven, heb zo alle superlatieven wel gehad. Het blijft gewoon allemaal geweldig, ben nog steeds happy met Asia en Nederland is nog erg ver weg...

Vietnam is natuurlijk wel bekend om zijn oorlogsgeschiedenis, genoeg te zien dus. Opnieuw op pad met Carin, gaat inmiddels als een trein. We beslissen waar we heen gaan en wanneer we terug moeten zijn en dan zien we wel hoe het verder gaat. We zijn Vietnam van noord naar zuid doorgecrosst (1700 km) in eigenlijk veel te weinig tijd, maar transport-techisch (jaja) kon het niet anders.

We begonnen met een nachtbus vanaf Zhuhai, net in mainland China vanaf Macau. Het waren van die bedjes waar de gemiddelde Chinees comfortabel in kan vertoeven, ik paste er dus precies in - als ik maar niet teveel bewoog. Hier in Azie mag ik me sowieso gelukkig prijzen met mijn 1.67m, want die korte beentje maken het reizen een stuk comfortabeler dan wanneer je een 'normale' Nederlander bent. In totaal hebben we 4 (!) nachten in de bus doorgebracht (waarvan 3 a la wintersport naar Frankrijk) en ik ben al een redelijke pro haha. Een kussen is een must, watertje erbij, muziekje aan en in de pauze van de chauffeur een beetje WorldCup meepakken. De 2e buschauffeur slaapt trouwens in een hangmat die hij aan de bestuurderstoel en de deur knoopt, tja alles is mogelijk hier.

Ha Noi was de eerste stop. Vriendelijke stad met gezellige straten en lekker eten. Ha Noi staat bekend voor zijn miljoenen brommers en scooters en de straat oversteken is zo ongeveer een zelfmoordpoging...we hebben ons er dapper doorheen geslagen en zelfs het fietsje gepakt.
Vanaf Ha Noi twee dagen op een boot door Ha Long Bay gevaren. Ha Long staat op de lijst van UNESCO, maar ik merk dat ik een beetje verwend begin te raken. Ai, ernstig. Op de boot 2 errug gezellige dames uit Sydney ontmoet, die we voor de rest van de trip maar bleven tegenkomen. Superveel lol mee gehad.

In een nacht zo'n 1000 km afgelegd naar Centraal Vietnam en een super hotel gevonden in Hoi An ( ze houden hier nogal van Scrabbel Ha Noi, Hoi An,....). Ook weer UNESCO en het was ook echt erg schattig met allemaal kleine straatjes en een hele hoge dichtheid met shops met tailormade clothes. Je begrijpt wel wat Carin en ik daar gedaan hebben...

Vanaf daar naar het zuiden doorgetrokken naar Nha Trang om daar op een opgespoten strand te wachten voor de bus naar Ho Chi Minh City. Vond het een weinig inspirerende stad...alleen het War Renmants Museum was de moeite waard. Pff, wat daar allemaal gebeurd is...foto's van soldiers en photographers met bijschriften als 'twee uur voordat hij stierf'. En foto's en verhalen over kinderen met geboorteafwijkingen door Agent Orange en Napalm bombing. Dat zet je allemaal wel even aan het denken. Voor de rest dus vooral maar sterke koffie gedronken...

Teruggevlogen via Singapore, wat een heerlijke stad. Nu de tweede keer nog beter! In Macau heb ik bij mijn Franse vrienden gelogeerd wat nogal een uitputtingsslag was, aangezien zij iedere dag niet voor 5 uur naar bed gaan, pff.

Lig wat achter met mijn verhalen (hoe langzaam kan internet zijn in China), want ik ben inmiddels ook al in Beijing geweest en ben op dit moment in Lhasa, Tibet. Wat geweldig, en eindelijk eens geen 30 graden! Later meer..

De WorldCup wordt trouwens in heel Azie gevolgd, overal in cafes en restaurants worden de vroegste wedstrijden uitgezonden (lekker handig voor mij als Nederland iedere keer om 03.00 AM speelt en ik niet kan kijken :(..). Bij de grens van China naar Vietnam begon de beambte spontaan te vertellen dat Nederland die nacht ervoor gewonnen had. Lachen toch. En iedereen heeft het maar over VenBesten en VenNistelroo haha.
Heb de match tegen Portugal niet kunnen zien, maar wat een onzin zeg. 16 gele kaarten? en 4 rode? Ik ben blij dat ik niet in Macau was met al die Portugezen daar....

Op dit moment aan het acclimatiseren Lhasa op 3595m! Morgen vertrek ik voor een vijfdaagse trip met een landcruiser richting Base Camp van de Mount Everest!

Jullie horen van mij!

Dikke kus Elke

PS: Daar in Groningen eo veel success met de tentamens en (vinden van) scripties!

  • 30 Juni 2006 - 08:05

    Deborah:

    Wauw Elke, sounds gooood! Wat maak je veel mee zeg... denk dat we maar snel weer moeten bijkletsen en foto's moeten kijken wanneer we allebei weer in Nederland zijn! Groetjes uit Namibie :) haha..

    Liefs!!!

  • 30 Juni 2006 - 08:21

    Hanna:

    Mooi om weer van je te horen; had ik het toch redelijk goed ingeschat dat je in Tibeth was. Hier in NL schijnt de zon ook weer volop, ook ongeveer 30 graden dit wknd. Ik heb mijn zus verteld over de site waarbenjij.nu en ze heeft er nu ook een vanuit Canada. Liefs, Hanna

  • 30 Juni 2006 - 09:28

    Theodora:

    hey lieverd!
    je bent echt een wereldreiziger geworden, super! veel plezier nog met je zusje straks.
    enne... tot augustus!
    veel liefs

  • 30 Juni 2006 - 11:38

    Fleur:

    Jemig Elke, wat een geweldige avonturen allemaal. Echt helemaal super. Heel heel veel plezier daar nog en tot over een maandje. Doe je voorzichtig op de Mount Everest? Heel stoer trouwens! xxx

  • 30 Juni 2006 - 11:40

    Hanna:

    Een berichtje en een mailtje; wat een top dag vandaag. Iig weten we weer wat/waar/met wie je bent. Er is een kaart richting Macau(tja alweer), bij deze een reminder als je terug bent nog wel even langs de uni te gaan in de bak met post en uitzoeken maar! xxx Han

  • 30 Juni 2006 - 13:10

    Hanna:

    Nog maar eentje: Belastingrecht 2 is binnen: een 6, maar binnen is binnen. Klein viermomentje vndg! Knuffels, Belle

  • 01 Juli 2006 - 14:31

    Hugo:

    Lhasa, Tibet! WAT VET, gelukt dus, gááf!

  • 02 Juli 2006 - 21:18

    Jelmer:

    Mooie verhalen laiverd, ik ben erg jaloers. Veel plezier met Madelon straks en het wordt wel eens tijd om je gezicht hier weer te laten zijn!! Liefs

  • 03 Juli 2006 - 09:43

    Anna Liefke:

    Hai El! een woord: wauw! wat maak je een mooie en indrukwekkende dingen mee! Ik wil wel snel mee foto's zien hoor!! of is dat heel ingewikkeld te realiseren daar? We spreken/zien elkaar heel snel!
    Liefs xxx Anna

  • 04 Juli 2006 - 11:20

    Madelon:

    Hee lieverd, leuk dat je ons weer gek maakt met je mooie verhalen!
    Hier is t best wel heel warm, niet zo leuk voor de mensen die nog moeten studeren voor tentamens, ma. de laatste!
    Nog 9 dagen...
    Dikke kus, Madelon

  • 04 Juli 2006 - 13:42

    Marielle:

    Hallo Elke,
    Wat klinkt het toch allemaal leuk en fantastisch.Dadelijk is Nederland echt een saai land voor je geworden (op de inwoners na dan natuurlijk) Ik heb zojuist te horen gekregen dat ik in september een week naar Thailand ga (vertrek 2 september) met al mijn collega's. Heb je nog tips en info voor mij? See you in Holland!
    Groeten Marielle

  • 04 Juli 2006 - 21:57

    Marcel En Ria Loeffen:

    Het klinkt allemaal zo bekend voor ons en het is ook fantastisch om zulke ervaringen op te doen.
    Nog een leuke tijd toegewenst
    Groeten Ria en Marcel Loeffen

    MarcelLoeffen@hotmail.com
    of Marcel Loeffen@hetnet.nl

  • 05 Juli 2006 - 11:28

    Frida:

    Hey El, wat een belevenissen weer! Echt super. Heel veel plezier nog,
    X Frida.

  • 07 Juli 2006 - 10:10

    Marij:

    hi dear, het moet niet veel gekker worden! als je nu ook nog even naar buthan gaat staan we ongeveer kiet. alleen deed ik daar 45 jaar over....... super dat je zoveel leuke en bijzondere ervaringen opdoet. veel van genieten zou ik zeggen. hier is alles ok, lekker aziatisch weertje en ik ben mijn koffer aan het pakken want eind juli ga ik even naar indonesie. lekker duiken in komodo(flores). ik ga nu snel even poetsen (weet je nog met een natte lap over stoelen en vloeren vegen...) heel veel plezier ook met madje erbij; zal wel een dolle boel worden!
    lieve groeten, marij

  • 10 Juli 2006 - 18:08

    Jenny:

    Hey Elke
    Wat klinkt het allemaal fantastisch wat je mee meemaakt! Geniet er nog even van! Liefs Jenny

  • 11 Juli 2006 - 07:55

    Serge:

    hoe kan iets wat geen massa heeft nou energie overdragen? leuk weer wat van je te lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Mijn afstuderen vieren met een mooie reis! In eerste instantie naar tante Marij in Indonesie om lekker te duiken, maar helaas moet dat een jaartje uitgesteld worden. Om toch wat duikjes tegen een fijne prijs te maken samen met Hanna gekozen voor Centraal Amerika. Nog geen echte planning gemaakt (behalve Spaanse lessen dan), maar waarschijnlijk Guatemala en Honduras samen met Hanna. En dan alleen verder in de richting van Belize en Mexico.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 23758

Voorgaande reizen:

02 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: