Mooie tijden... - Reisverslag uit Taipa, Macau van Elke Ven - WaarBenJij.nu Mooie tijden... - Reisverslag uit Taipa, Macau van Elke Ven - WaarBenJij.nu

Mooie tijden...

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Elke

12 April 2006 | Macau, Taipa

Dit keer geen mooie verhalen over mooie tripjes. Maak je geen zorgen die komen nog genoeg. Op dit moment houd ik me dan ook met name bezig met de vraag ‘waar wanneer heen te gaan?’ De laatste twee weken van april wordt Mainland China met de family; de laatste week van mei duiken met Carin in de zeeen van de Filipijnen. Maar dan hebben we nog een week of 7 in het verschiet...en kiezen is altijd lastig he. Luxeprobleem :)

Hier is intussen de zomer aangebroken. In Nederland vind ik de lente altijd erg fijn, maar Macau kent maar 2 seizoenen: niet zo warm en vochtig & heel warm en nog vochtiger. De universiteit ligt op een niet zo hoge, maar wel erge steile heuvel. Dikke zweetpartij dus, maar daar hebben ze wat op gevonden: de gratis universiteits shuttlebus. Het gaat misschien om 400 meter, maar ik heb ‘m vanochtend toch voor het eerst genomen!

Studeren doen we hier nog steeds niet, wel zijn ze hier dol op assigments. Voor ieder vak moet wel wat geschreven worden en ik vind het een leuke afwisseling met de tentamens die we bij accountancy hebben. Je mag vaak ook zelf je onderwerp kiezen, dus dan zoek ik altijd wel wat leuks uit. Prima semester dus, alweer halverwege.

Vorige week ook begonnen bij mijn nieuwe zwemteam. Wat een pret! Macau heeft een spiksplinternieuw olympisch zwembad met een 50 meter (10 banen) wedstrijdbad en een 25 meterbad met springtoren. In het bad trainen meerdere teams van allerlei niveau’s.
Ik zwem bij Ms Lee, een pittige mevrouw. Mijn team bestaat uit kleine jongetjes en meisjes en nog wat vreemde eenden in de bijt zoals ik.

Vanaf mijn eerste training wordt er hard aan mijn techniek gesleuteld: ik moet langere slagen maken, niet door mijn rechterarm zakken en niet zo met mijn hoofd bewegen op de rugslag. Ik vind het echt heel erg leuk, maar helaas heb ik ook nog steeds de grootste hekel aan schoolslag. Wie dat ooit uitgevonden heeft :S.

Inmiddels hebben bijna alle exchange studenten de universiteit verlaten om lekker te reizen. Ik heb nog iets veel mooiers in het verschiet: mijn papa, mama, broer Maarten en schoonzus Marielle vliegen morgen naar Hong Kong! We blijven eerst een paar daagjes in Hong Kong en Macau en gaan daarna naar Yangshou (karstenlandschap), Xi’an (terracottaleger) en Shanghai. Superzin in! En mijn kleine zus heeft net een vlucht geboekt voor halverwege juli:D! Ik ben maar een bofkont.

Mocht je nou zelf ook zin hebben in een reisje of stedentrip, maar geen tijd of geld? Speel dit geinige spelletje van Lonely Planet: http://www.lonelyplanet.com/cities/

Ik houd jullie op de hoogte! Vrolijk Pasen, niet teveel eieren eten he!

Dikke kus Elke

PS: Damesch van de Walvisch nog supergefeliciteerd met het KAMPIOENSCHAP!

  • 12 April 2006 - 14:41

    Madelon:

    Hee lieve sis,
    Die site doet 't niet helaas helaas. Ik dacht, omdat het nog zo lang duurt voordat ik wegga kan ik dat spelletje wel even proberen!
    Ik wil je heel veel plezier wensen met de family, ben benieuwd naar nieuwe verhalen en foto's! In juli gaan we samen!
    Liefs Lon

  • 12 April 2006 - 22:13

    Kim:

    Lieve Elke,

    Wat een afwegingen je al niet moet maken :). De geplande reizen klinken super! Heel veel plezier met je family. Ik zorg dat je een mail in je inbox hebt, zodra je terug bent.

    Veel liefs,
    Kim

  • 13 April 2006 - 06:03

    Jelmer:

    Hee Eelkie,Zwaar leven daar hoor! Ik zou graag ook even langswippen, maar ik moet eerst even afstuderen...
    Nog heel veel plezier daar!
    Liefs, Jelmer

  • 13 April 2006 - 21:43

    Frida:

    El, wat leuk om weer even wat over je oosterse leven te lezen en vooral te zien. Heel veel plezier tijdens de tripjes met je familie!
    XX

  • 14 April 2006 - 19:21

    Pieter:

    Kwam net je site tegen, leuk om te lezen! Mis de bex,schooltje,luie leventje wel! Geniet er nog maar van.

    ps: Kan je de groeten doen aan Priel en Nuria!

  • 16 April 2006 - 08:21

    Hugo:

    Veel plezier in Mainland China! Sluit me verder bij Pieter aan,

    Have fun,
    Hugo.

  • 17 April 2006 - 08:22

    Annemiek:

    Hey elke, Wat klinkt het allemaal stoer! Maar wel vervelend want ook een luxe-probleem is en probleem toch;-) Geniet er van als je ouders er zijn....hoop dat ze eieren voor je hebben meegenomen, want een pasen zonder ei kan natuurlijk niet!! Liefs Annemiek

  • 17 April 2006 - 21:05

    Ellen:

    Lieve Elliebellie, geniet van de mooie tijden... Enne, over een paar weken ga ik jou jaloers maken!
    Dikke kus Ellen

  • 18 April 2006 - 08:29

    Lesley:

    Zou dus je heb nog steeds een hekel aan schoolslag. terwijl het een hele mooie slag is.
    veel plezier in Mainland China .

    xx

  • 19 April 2006 - 08:40

    Marjolein:

    Lieve El, klinkt allemaal weer aan één stuk door leuk! Wat lekker dat je weer fanatieker aan het zwemmen bent! Gaaf dat je nog weer allemaal leuke tripjes aan het bedenken bent, je hebt het goed voor mekaar joh! Super dat je family deze week komt... lijkt me fijn om ze alles te kunnen laten zien, super voor je dat ook madelon je nog kan komen opzoeken... je boft inderdaad! Heel veel plezier met alles, geniet nog 7 weken volop... (maar ook wel erg leuk dat je straks weer terug bent hoor!) Hier begint de lente eindelijk te komen. Ga weekend naar Schiermonnikoog, dus met dat vooruitzicht al helemaal blij! Veel liefs xmar

  • 20 April 2006 - 09:05

    Anton Van Boxtel Reek:

    Hallo Elke,

    Ik heb jouw kaart ontvangen. Het verblijf en studeren aldaar zal zeker een hele belevenis zijn! De website ziet er fraai uit.
    Nog een hele fijne en leerzame tijd en de groetjes aan je ouders.

    Groetjes Anton van Boxtel

  • 20 April 2006 - 12:47

    Lon:

    Hee elkie,
    Hoe is t daar met de hele family?
    Ik heb nog maar weinig van jullie gehoord, ben heel benieuwd waar ter wereld jullie nu uithangen! Mail je me snel weer 'n keer?
    Nu weer hard studeren!
    Liefs Lon

  • 20 April 2006 - 16:41

    Jacco:

    Eey Elkie,

    Heb je nog een klein gaatje vrij in je koffer? Mag ik mee, mag ik mee!!!!
    Ik zal me echt gedragen!!! ;-)

    Klinkt echt allemaal supermooi gaaf toppie!

    Enneh duuuurt laaang, ik alweer benieuwd naar je nieuwe belevenissen!! Laat snel maar weer wat horen :-)

    Lot's of fun!!!
    Jacco

  • 24 April 2006 - 13:59

    Fleur:

    Hoi Elly,
    Luek dat je Familiy op bezoek komt. Mijne zijn hier nu ook voor een korte week. Je staat weer mooi op de foto's en fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt. Zat me net te bedenken dat ik ook nog maar 5 weken hier op sint Maarten zit. Jemig wat gaat de tijd snel zeg. Ongeloofelijk. Dit weekeinde caranaval dus dat beloofd wat..... heb er zin an! Nou Elke heel veel plezier daar en tot snel. XXX

  • 26 April 2006 - 07:22

    Hannabelle:

    Super mooi klinkt het in mijn oren! De paasdagen heb je iig niet zonder eieren gedaan, dat weet ik zeker! Ziet er heel leuk uit: vooral de afwisseling bier en zwembad! Ook zag ik een mooi hemdje voorbij komen. Heel veel plezier met de fam.; ik kijk uit naar de volgende beldate!Liefs, Belle

  • 26 April 2006 - 09:16

    Lotje:

    Hey lieve El,

    Ik heb je net gemaild, maar nu ik je nieuwe foto's heb gezien, vind ik je toch wel een enorme bofkont dat je in z'n mooi zwembad traint!!! GAAF!!!!
    Kusjes Lot

  • 03 Mei 2006 - 10:12

    Anna:

    Hey el!
    Even een berichtje vanuit het superzonnige groningen; het wordt eindelijk zomer! mmmm! Hoe is het daar? je bent natuurlijk nog druk aan het reizen met je ouders en de rest; ben heel benieuwd hoe het is! Wel lekker even heerlijk vakantie vieren met wat bekends en vertrouwds om je heen! zie je het wel weer zitten om straks weer hard aan de bak te gaan? We horen binnenkort vast weer iets van je! Tot snel, we verheugen ons weer op je terugkomst hoor.. Liefs Anna

  • 03 Mei 2006 - 21:59

    Hugo:

    Nóg geen nieuw bericht... ... ...

    Geen bericht, goed bericht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Mijn afstuderen vieren met een mooie reis! In eerste instantie naar tante Marij in Indonesie om lekker te duiken, maar helaas moet dat een jaartje uitgesteld worden. Om toch wat duikjes tegen een fijne prijs te maken samen met Hanna gekozen voor Centraal Amerika. Nog geen echte planning gemaakt (behalve Spaanse lessen dan), maar waarschijnlijk Guatemala en Honduras samen met Hanna. En dan alleen verder in de richting van Belize en Mexico.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 23758

Voorgaande reizen:

02 Juli 2006 - 16 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: